Małgorzata Kosiec Apparition III

Appariation III, inkografia na papierze, 50 x 60 cm, 2019

Opis

OPIS

Małgorzata Kosiec Apparition III – Niniejsza inkografia została wykonana za zgodą i pod nadzorem autora i jest ręcznie sygnowana przez artystę ołówkiem na dole. Galeria Arttrakt zapewnia, że technika wykonania inkografii oraz zastosowane materiały są zgodne z najwyższymi standardami.

Inkografia jest nowoczesną techniką graficzną przeznaczoną do powielania prac artystów o charakterze kolekcjonerskim. Wykorzystanie odpowiednich materiałów jak wysokiej jakości tuszu i papieru sprawia, że prace odpowiadają najwyższym standardom jakości i trwałości. Inkografie wykonywane są w limitowanych edycjach (np 20, 50 lub 100 sztuk). Każda praca opatrzona jest odręczną sygnaturą autora. Wszystkie prace posiadają dodatkowo certyfikaty wraz z hologramy oraz suchą pieczęcią, potwierdzające ich autentyczność.

Edycja danej inkografii jest zawsze ograniczona i opisana na egzemplarzu, w związku z tym nie powstanie więcej kopii. Edycja inkografii Małgorzaty Kosiec, Zatracenie to 20 egzemplarzy. Z tego względu z czasem prace te nabierają wartości, mogą więc być rodzajem inwestycji finansowej. Zakup inkografii jest również doskonałym pomysłem na rozpoczęcie budowania własnej kolekcji sztuki.

 

CZYM JEST INKOGRAFIA?

Inkografia jest nowoczesną techniką graficzną przeznaczoną do powielania prac artystów o charakterze kolekcjonerskim. Wykorzystanie odpowiednich materiałów jak wysokiej jakości tuszu i papieru sprawia, że prace odpowiadają najwyższym standardom jakości i trwałości. Wykonujemy inkografie w limitowanych edycjach (np 20, 50 lub 100 sztuk). Każdą pracę odręcznie sygnuje artysta. Wszystkie inkografie posiadają dodatkowo certyfikaty oraz suchą pieczęć potwierdzającą ich autentyczność.

MAŁGORZATA KOSIEC, APPARITION III – PORTRET TYPOGRAFICZNY

Inkografia Małgorzaty Kosiec Apparition III należy do cyklu typograficznych portretów kobiet, których głębia uchwycona została na dwuwymiarowej płaszczyźnie płótna. Swoje obrazy Małgorzata Kosiec tworzy swoją autorską techniką wylepiania i zamalowywania kolejnych warstw malarskich. Dzięki temu tworzy wielowymiarowe przestrzenie, wizualne triki, które mylą oko odbiorcy. Artystka buduje wizerunek z warstw liter, słów i symboli
„Staram się, by portrety malowane przeze mnie miały jak najmniej cech osobowych – a wręcz nie wskazywały na płeć. To coś zbliżonego do koncepcji ideału w antycznej sztuce greckiej.”

JEDNOSTKA KONTRA MEDIALNA RZECZYWISTOŚĆ

W obrazach Małgorzaty Kosiec jednostka jest przeciwstawiona wielości informacji czy wizualnych komunikatów, którymi przepełniona jest współczesna rzeczywistość. Podsumowując jest to portret współczesnego człowieka w świecie mediów, nadmiaru informacji, słów, znaków. Mimo, że artystce bliska jest idea uniwersalizacji wizerunku człowieka to jej portrety należy w pewnym sensie czytać również przez pryzmat tożsamości płciowej. Jak już wspomniano, Małgorzata Kosiec sięga w swojej twórczości do tradycji, jednak dzięki wypracowanym przez siebie zabiegom technologicznym między innymi użyciu znaków typograficznych, zyskuje w swoich pracach aktualny wydźwięk. W rezultacie, mimo uniwersalizacji przekazu mówi językiem swoich czasów.