Wystawa Anny Halarewicz „Fashion or Obsession” to artystyczna wizja świata mody i jednostki uzależnionej od  lansowanych przez ten świat zasad, trendów, haseł. Wśród fragmentów żurnalowych rysunków, znaków Chanel, Gucci, Prada, haseł z najnowszych magazynów Vogue, pojawia się sylwetka kobiety i jej niezmienny symbol kobiecości-wysokie obcasy. Często pozbawiona indywidualnych cech, bez  twarzy,  ze znakiem firmowym lub zwierzęcą maską zamiast niej-kobieta Anny Halarewicz to produkt i zarazem ofiara świata mody, która buduje swoją tożsamość w oparciu o proces ciągłej konsupcji produktów markowych. Kupując stara się wypełnić egzystencjalną pustkę.
 Na ile jesteśmy w stanie zrezygnować ze swojej indywidualności próbując obsesyjnie dostosować się do panujących trendów? Czy dążenie do bycia „fashion” to nasz wybór, czy też próba dostosowania się do narzuconych nam z góry  kanonów? To pytania, które nurtują Annę Halarewicz, która w swoich obrazach jak w  krzywym zwierciadle odbija często nieuświadamiane dążenia wielu kobiet do spełniania wymogów kreowanych przez stylistów i projektantów mody.  Ekspresyny rysunek połączony z plamą jaskrawego koloru odzwierciedla dynamikę, blichtr, barwność świata mody, jednocześnie  wciśnięta w przestrzeń obrazu rozczłonkowana postać, przypominająca manekina z wystaw sklepowych zapowiada pewną opresyjność tego środowiska i związanego z nim biznesu. Artystka wykorzystuje kontrastowe, mocne barwy, hasła nawiązujące do krzykliwej estetyki reklam,w pracach pojawiają się również elementy zwierzęce-  kojarzone z futrami, które mogą być synonimem luksusu, a równocześnie pewnej dzikości i ekstrawagancji.  Fragmentaryzacja ciała, którą stosuje Halarewicz odnosi się do zabiegów wykorzystywanych w reklamach modnych produktów w których dzieli się kobiece ciało  na strefy konsumpcji" - pokazuje się oddzielnie -jako małe fragmenty - usta, oczy, policzki, włosy, piersi, skórę, ręce, biodra, uda, talię.
 Aranżacja wystawy nawiązuje do układu przestrzeni salonów mody-pomiędzy obrazami artystka umieszcza lustra w których można zobaczyć własne odbicie i odbicie obrazów, tak jak luksusowych towarów. Wystawa „Fashion or Obsession to z jednej strony wejście w świat mody oczami sztuki, z drugiej strony głębsza diagnoza tego świata, który pod atrakcyjną wizualnie formą kryje nie zawsze dla nas przyjemne drugie dno.

Anna Halarewicz urodzona w 1983 r. ukończyła Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu  na wydziale grafiki. W jej twórczości ważną rolę odgrywa moda oraz jej wpływ i znaczenie jakie wywiera na człowieku.  W swoim dorobku ma kilkanaście wystaw indywidualnych. Jej prace publikowane były w wielu magazynach modowych np. w Twoim Stylu, Exklusivie, Bluszczu.

Autor

Anna Halarewicz

Linki

Data rozpoczęcia

Data zakończenia

2011-02-11

2011-03-01

Galeria ARTTRAKT

mieści się przy skrzyżowaniu ulicy Ofiar Oświęcimskich i Placu Solnego we Wrocławiu, w odbudowanej po wojnie części renesansowej kamienicy, należącej niegdyś do wrocławskiego patrycjusza Heinricha von Rybisha, notabene kolekcjonera dzieł sztuki.

Po wojnie, w mieszkaniu na pierwszym piętrze kamienicy mieszkał i pracował Eugeniusz Geppert- artysta malarz, założyciel i pierwszy rektor wrocławskiej PWSSP wraz z żoną Hanną Krzetucką- malarką, inicjatorką ogólnopolskiego Konkursu im. Eugeniusza Gepperta.

Adres:
ul. Ofiar Oświęcimskich 1/1
50-069 Wrocław
kom. 502581905
galeria@arttrakt.pl
Godziny otwarcia:
wtorek-piątek 14:00 - 18:00
sobota-11:00-15:00